東アジアの左翼は中近東の問題の全体をどう考えるのだろうか?

70年代に石油危機のパニックのときから、右からは'野蛮'、左からは'中世神権政治'、中道からは''恐ろしい異界'という調子でスケープゴートとされたのがイスラムだ。現在「聖戦」の非民主主義体制に席巻されたが、「アラブの春」の民主主義の起きた後に、サイードが言う様に「宗教教説イスラム」と「言説イスラム」とは別々に考えて中近東の問題解決を図るのか。或いは、(この著者の本を読んでいないから正確な内容は把握していないが)、従来通りヨーロッパ的な言説の政治を中心に展開して、(イラク戦争以降西欧の攻撃にさらされている)宗教を忘れることは不可能な所まできたと、怒りの身振りで、<帝国>ヨーロッパの戦争に対して、左翼は自らの抵抗戦略を再定義する必要性に迫られているようだ。言論が絶対に覆せぬ権威に対しては暴力が必然的に起きる。東アジアの左翼はこの問題の全体をどう考えるのだろうか?

Sin...ce the OPEC oil crisis of early 1970s. Islam has become an all-encompassing scapegoat. Furthermore, the distaste for Islam spans the entire political spectrum where ' for the right, Isalm represents barbarism; for the left, medieval theocracy; for the center, a kind of distasteful exoticism, Said is not setting out to defend the of so-called 'Islamic states' since he is all too aware that in these states there is a great deal of repression, abuse of personal freedoms and a denial of genuine democracy, all of which are legitimated by reference to Islam. Rather, he is at pains to point out that Islam as a religious doctrine needs to be separated from the discourse on Islam, which in both the East and the West is tied up inextricably with the question of power. (' Edward Said' by Bill Ashcroft and Pal Ahluwalia, 1999)